Åpent kurs, begrenset antall plasser:
Kurs og øvelse: krisekommunikasjon
Krisen kan være liten eller stor, men den må håndteres og kommuniseres. Da er det nyttig å ha forberedt seg og trent.
På dette kurset tar vi utgangspunkt i typiske kriser, og hvordan disse håndteres. Vi kombinerer erfaringer og eksempler fra virkeligheten, med kriseteori og mye praktisk trening.
Kurset avsluttes med en felles øvelse, der deltakerne får prøvd seg på et realistisk scenario.
I løpet av kurset jobber vi med:
Læring fra virkeligheten: Kjente kriser og håndteringen av disse
Innføring i kriseteori og håndtering
Effektivt planarbeid når krisen treffer
Medietrening: Når pressen ringer. Praktisk trening på å håndtere mediene i ulike situasjoner
Fyr og flamme i sosiale medier
Scenarioarbeid: Hva kan skje i din virksomhet?
En virkelighetsnær kriseøvelse, med høy puls og muligheten til å prøve teori i praksis
I etterkant av kurset har deltakerne to timer individuell coaching, som kan brukes til krisekartlegging i egen organisasjon, sparring i reell situasjon, ekstra medietrening eller scenarioarbeid.
-
Tid: 18. april 2024, kl. 09:00 – 16:00
Sted: Havnelageret, Langkaia 1
Antall kursplasser: 8
Pris: 11 000,- -
Tid: 4. juni 2024, kl. 09:00 – 16:00
Sted: Bergen, TBD
Begrenset antall plasser
Pris: 11 000,-
Kursholdere
-
Arne Andreas Opheim
bistod blant annet Oslo Pride under de første kritiske timene etter terrorangrepet i juni 2022. Han er ekspert på budskapsutvikling, og å utvikle tilgjengelig og tydelig kommunikasjon. Arne jobber med talspersoner, og bidrar til at disse er trygge, tydelige og tilgjengelige for omgivelsene og pressen.
-
Lasse Sandaker-Nielsen
har tung kriseerfaring som tidligere informasjonsdirektør i Norwegian, og direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Norse Atlantic Airways og Flyr. Han har også jobbet i kommunikasjonsbyrået First House, TV2 og Nettavisen.
-
Kristina Picard
har stått i og store og små kriser, blant annet som tidligere kommunikasjonssjef i Bane NOR, hvor hun var i fire år. Hun har vært markeds- og kommunikasjonssjef i Pangea Property Partners og Storebrand, i tillegg til økonomiredaktør i Aller Media.
-
Maren Bækkelund Ellingsen
Hun har jobbet med krisekommunikasjon de siste 15 årene, og bistått virksomheter som McDonald´s, FINN/Schibsted, Equinor og Agder Energi (nå Å energi) i faktiske hendelser og kriseøvelser. Maren foreleser også på Handelshøyskolen BI og Høyskolen Kristiania.